Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 30 فروردین 1403 - 23:01

غذاهایی که با لبخند طبخ می شود (2)

غذاهایی که با لبخند طبخ می شود (2)

طبیعتا برای ما ایرانیان که شیوه غذا پختن و مذاق متفاوتی داریم، شاید غذاهای تایلندی در وهله اول چندان دلچسب به نظر نرسد اما امتحان کردن آن بسیار جالب است. ماهی و مرغ بهترین غذاهایی است که شما می‌‌توانید میل کنید.

رستورانی در چهار قسمت 

نکته جالب درباره این مرکز زیبا و منحصر به فرد این است که این بخش به چهار قسمت تقسیم شده و هر قسمت از آن، مخصوص غذاهای مربوط به یک منطقه خاص جغرافیایی طبخ و عرضه می‌‌شود و جالب اینجاست که هر قسمت از آن هم به شیوه خانه‌‌های همان منطقه جغرافیایی آراسته شده و میز و صندلی‌‌هایی بر اساس رسوم همان منطقه در نظر گرفته شده است.

به عنوان مثال، در بخشی از رستوران که مربوط به شمال تایلند است علاوه بر آنکه غذاهایی مربوط به همان منطقه طبخ و عرضه می‌‌شود، میز و صندلی‌‌ها و دکور آن بخش نیز شبیه شمال تایلند آراسته شده و در سایر بخش‌ها هم همینطور است.

طبیعتا برای ما ایرانیان که شیوه غذا پختن و مذاق متفاوتی داریم، شاید غذاهای تایلندی در وهله اول چندان دلچسب به نظر نرسد اما امتحان کردن آن بسیار جالب است. ماهی و مرغ بهترین غذاهایی است که شما می‌‌توانید میل کنید.

ماهیهای آنها بسیار متفاوت است اما در تایلند، ماهی‌‌ها هم مثل اغلب غذاها طعمی نزدیک به شیرینی دارد. بر خلاف غذاهای کشور کره جنوبی که بدون مزه است یا غذاهای هندی که پرادویه است، ویژگی مهم غذاهای تایلندی، شیرین بودن آن با طعمی خاص است. 

غذای حلال برای مسلمانان

من تایلند را کشوری مسلمان دوست یافتم. مکان‌‌های متعددی وجود دارد که با ارائه غذای حلال امکان لذت بردن از غذای تایلندی را برای مسلمانان امکان پذیر می‌‌سازد.

تایلند دارای صنعت پیشرفته ای در زمینه غذای حلال است و حتی غذای حلال با کیفیت بالا را به بسیاری از کشورهای مسلمان صادر می‌‌کند. گردشگران بسیاری به تایلند سفر می‌‌کنند و در یافتن غذای مناسب با اصول اسلامی نیز مشکلی ندارند. 

چند غذای دوست داشتنی

من چندین غذای مختلف را در روزهایی که در تایلند بودم و از جمله در همین مرکز تجاری امتحان کردم. سوپها چندان باب طبع ما نیست چرا که ما ادویه‌‌های مختلفی در سوپ می‌‌ریزیم و تایلندی‌ها چندان به ادویه‌‌هایی که ما علاقه داریم اعتقادی ندارند و اگر هم از ادویه‌ای استفاده کنند، زنجفیل و سس شیرین سویا و برخی گیاهان معطر است.

تایلندی‌ها در غذاهای خود از شیرنارگیل و بادام زمینی و مواد دیگری با مزه‌‌های مشابه اینها هم استفاده می‌‌کنند و البته در سوپ و غذاهای مخلوط آنها هم اغلب، ماهی یا میگو وجود دارد. من چند نوع ماهی و مرغ با طبخ‌‌های مختلف را امتحان کردم.

شیوه طبخ مرغ بیش از ماهی شبیه غذاهای ماست هرچند که مرغ هم تا حدی شیرین طبخ می‌‌شود. اما ماهی سرخ شده ای که خوردم بسیار لذیذ بود. چند غذای دیگر هم در تایلند امتحان کردم که جالب بود.

یکی «ماسامان کاری» بود که از شیرنارگیل و سیب زمینی و بادام زمینی بو داده و شکر و دارچین و تمر هندی و گوشت مرغ تهیه شده بود و البته می‌‌گفتند با گوشت گاو هم می‌‌پزند. بادام زمینی و شیرنارگیل طعم آن را کمی شیرین کرده بود اما تا حدی شبیه کوفته له شده ما البته با گوشت بود.

من برنج تایلندی واقعی را هم در بانکوک خوردم، برنجی که ما ایرانی‌ها به آن شفته می‌‌گوییم اما آنها همانگونه از آن استفاده می‌‌کنند و البته نزدیک‌ترین طعم از بین غذاهای تایلندی به غذاهای ماست. آنها از برنج غذاهای مختلفی همچون برنج سرخ شده با مخلفاتی همچون گیاهان معطر و میگو و برخی افزودنی‌‌ها هم استفاده می‌‌کنند که به نظرم غذای خوبی بود.

نوشیدنی‌‌هایشان هم جالب است. مهمترینش نارگیل طبیعی است که خیلی هم هوادار دارد و می‌‌توانید آب داخلش را با نی، به طرزی کاملا طبیعی بنوشید چرا که همان نارگیل تازه را سر میز می‌‌آورند که البته شکل آن با نارگیل‌هایی که ما در ایران استفاده می‌‌کنیم متفاوت و کمی بزرگ‌تر با رنگ پوستی سفید یا سبز است. 

انتقال حس خوب از طریق غذا! 

در مجموع غذاهای تایلندی را بیش از آنکه به خاطر طعم و مزه‌اش دوست داشته باشم به خاطر شیوه طبخ و عرضه‌اش دوست داشتم. تایلندی‌‌ها به حدی مهربان و خوشرو هستند که احساس می‌‌کنی احساس خوبشان از طریق طبخ غذاها به تو منتقل می‌‌شود و این بهترین خاطره از کشور لبخندهاست.

اگر به تایلند رفتید چه در همان جای زیبایی که من رفتم و چه در جاهای دیگر، حتما غذاهای تایلندی را امتحان کنید تا بدانید خوردن غذاهایی که با لبخند طبخ شده است چه طعمی دارد!

 

 

برای خواندن بخش اول - غذاهایی که با لبخند طبخ می شود - اینجا کلیک کنید.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟