Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 15:53

فرهنگ غذایی ایتالیا

فرهنگ غذایی ایتالیا

صرف غذا در خانه نیز بسیار مفصل است. شام و ناهار اغلب با پیش‌غذا شروع می‌شود و بعد غذای اول، پس از آن غذای دوم و سپس سالاد، پنیر، میوه و دسر صرف می‌شود و معمولا دو تا سه ساعت،‌به طول می‌انجامد.

تحریریه آشپزباشی

 

 

صبحانه ایتالیائی اغلب سبك است و شامل یك فنجان قهوه (شیر گرم برای كودكان، بیسكویت یا انواع كلوچه، شیرینی و نان می‌شود. پاستا پایه ثابت در سبك‌ غذای ایتالیائی است و در اشكال گوناگون مانند راویولی كه به معنی بسته‌بندی‌های كوچك پر شده با گوشت، ‌پنیر یا سبزیجات می‌باشد، تهیه می‌شود و یا به شكل fettuccine كه رشته‌های پهنی هستند، سرو می‌شود.

پاستا همراه با مقدار زیادی سس یا چاشنی بولونیایی شامل گوجه‌فرنگی، تكه‌های گوشت گاو، گوساله یا انواع جگر، جوجه با لیمو یا قارچ، مصرف می‌شود. ایتالیائی‌ها همان‌گونه كه از انواع گوشت نمك سود شده‌ گوساله، سوسیس و گوشت خشك شده گاو استفاده می‌كنند، از ماهی نیز برای خوراك‌های مختلف بهره می‌گیرند. پنیر هم به میزان زیادی مورد توجه است.

سبك و روش تهیه پیتزا در هر منطقه از این كشور، متفاوت است. غذای معمول روزانه، متشكل از سه وعده است. اما به هنگام میهمانی یا صرف غذا در رستوران، شروع هر وعده، با پیش غذاست. پیش‌غذا شامل انواع پاستا است و در وعده اصلی، گوشت قرمز یا ماهی و سپس دسر و پنیر، سرو می‌شود. سالاد اغلب پس از غذای اصلی میل می‌شود. 

كیفیت غذا برای ایتالیائی‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است و خانواده‌ها اغلب تعطیلات آخر هفته ساعاتی را به تهیه ناهار اختصاص می‌دهند. ناهار به طور معمول خوراك اصلی بوده و خانواده‌ها همواره عادت به صرف آن در كنار یكدیگر دارند. اگرچه امروزه با توجه به اشتغال زن و مرد، این سنت مخصوص در شهرهای بزرگ كمرنگ شده است.

كارخانه‌ها با بیش از 20كارگر، مسئول تهیه غذا در كافه تریا هستند. ناهار معمولا بین ساعت 30/1 تا 2 ظهر خورده می‌شود و عصرانه تا دیروقت، حدود ساعت 30/7 در شمال و گاهی اوقات تا ساعت 30/10 شب در سیسیل و دیگر نواحی جنوبی، ‌مورد مصرف قرار می‌گیرد.

از آنجائیكه ایتالیائی‌ها وقت زیادی را برای خوردن غذا صرف می‌كنند و همچنین به علت عادت كاری، در اغلب موارد می‌توانید مدیران ارشد را تا ساعت هفت بعدازظهر در اداره پیدا كنید. 

صرف غذا در خانه نیز بسیار مفصل است. شام و ناهار اغلب با پیش‌غذا شروع می‌شود و بعد غذای اول، پس از آن غذای دوم و سپس سالاد، پنیر، میوه و دسر صرف می‌شود و معمولا دو تا سه ساعت،‌به طول می‌انجامد. انتظار برای آمدن میزبان سر میز، از آداب مرسوم است و هنگام خوردن پیش غذا نیز اغلب در مورد غذا صحبت می‌شود.

ایتالیائی‌ها بر این باورند كه با آرامش خاطر از غذای خود لذت ببرید و با خیال راحت غذاها و نوشیدنی‌های گوناگون مناطق مختلف را امتحان كنید. بی‌تردید سبك غذای ایتالیائی، یكی از مهمترین صادرات ایتالیاست و می‌توان به صراحت گفت كه دنیا نیز به آن نیاز دارد. گفتنیست كه با وجود غذاهای متنوع هر منطقه، سبك‌ غذاهای ایتالیائی همواره متفاوت و برجسته است. پیتزا با خمیر نازك و پاستای al dente از جمله این غذاها هستند.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟